قوانین و مقررات

هزینه و زمان ارسال کالا:

بطور معمول ارسال کالا از طریق شرکت پست و در صورت بزرگ بودن ابعاد کالا توسط شرکت های باربری و انواع سیستم های ارسال بار منجمله اسنپ بار و ... به سرتاسر ایران صورت می گیرد، بسته بندی مرسولات به شکلی انجام میشود که از شکستگی، آبخوردگی و آسیب دیدگی جلوگیری شود، بسته به نوع بسته بندی و نحوه ارسال بین 1 الی 3 روزه کاری زمان مورد نیاز است تا کالای خریداری شده تحویل مراکز ارسال بار شود وبسایت کالارسید متعهد است کالا را در زمان کمتر از 10 روز کاری به دست مشتری برساند ضمنا تاکید میگردد به علت تراکم سفارشات و همچنین ارسال از چند انبار ارسال کد رهگیری پستی برای مشتری ممکن است 7 روز کاری طول بکشد.
هزینه ارسال محصولات بسته به نوع بسته بندی و نحوه ارسال و انباری که در کالا در آن موجود است از قبل محاسبه شده و پس از سفارش کالا در قسمت سبد خرید به مبلغ کالا اضافه شده و قابل مشاهده است.

بیمه محصولات:

مرسولات پستی  بیمه میباشند، لطفا قبل از دریافت بسته نسبت به کنترل موجودی تمام اقلام سفارش (عدم کسری اقلام کالا) و سلامت فیزیکی آنها ( عدم ضربه خوردگی یا شکستگی صرفا ظاهری ) در بسته اطمینان حاصل فرمایید و در صورت کسری اقلام یا آسیب خوردگی مشهود از دریافت بسته و امضا رسید خودداری فرمایید،دریافت بسته به منزله تایید شما است.

گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات:

خدمات گارانتی و همچنین خدمات پس از فروش و رفع خرابی احتمالی کالای معیوب (که دارای کارت گارانتی، کارت طلایی و یا هرگونه تعهد مکتوب می باشد) در مدت زمان اعلام شده (نوشته شده روی کارت) در تعهد شرکت ارائه دهنده خدمات و مراکز خدمات پس از فروش اعلام شده و مکتوب روی کارت میباشد، وبسایت و مجموعه کالارسید مسئولیتی در این خصوص ندارد.

مهلت انصراف از خرید:

مهلت انصراف از خرید کالاها 7 روز از زمان خرید کالا می باشد.
انصراف از خرید به کالاهایی تعلق میگیرد که از بسته بندی و پلمپ شرکتی (کالارسید) نیز باز و خارج نشده باشد.
بدیهی است هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندی اولیه ، پلمپ، برچسب، نایلون، وکیوم و…. ضوابط انصراف از خرید را از بین خواهد برد.
درصورت رعایت شرایط انصراف از خرید و پس از هماهنگی با فروشگاه کالارسید ، خریدار میتواند نسبت به ارسال کالا از طریق پست پیشتاز و به آدرس دریافت کننده مورد نظر کالارسید اقدام نماید.
پس از دریافت کالا توسط کالارسید وجه کالا ظرف مدت 72 ساعت کاری به خریدار مسترد میگردد.
در صورت انصراف از خرید کالا، اگر در تاریخی که کالا بدست مجموعه کالارسید میرسد قیمت کالا کاهش پیدا کرده باشد شرکت کالارسید فقط معادل قیمت کاهش یافته را به مشتری مسترد خواهد کرد و میزان کاهش قیمت بعهده مشتری انصراف دهنده خواهد بود که پس از کسر آن الباقی به مشتری پرداخت خواهد شد و در وضعیت کاهش قیمت ملاک قیمت کمترین قیمت کالا در روز رسیدن کالا بدست شرکت کالارسید خواهد بود.
هزینه بسته بندی، ارسال و استرداد کالاهایی که مشمول انصراف از خرید می باشند بر عهده خریدار کالا می باشد. انصراف از خرید کالا برای مشتریان و مصرف کننده نهایی است و شامل فروش تجاری و همچنین فروش به همکاران نمی باشد.

ضمانت هماهنگی مشخصات کالا با اطلاعات فنی سایت:

چنانچه کالای ارسالی با اطلاعات فنی مندرج در سایت مغایرت داشته باشد یا اینکه خصوصیات کالای ثبت سفارش شده با کالای دریافت شده مطابقت نداشته باشد، باید حداکثر طی 24 ساعت از زمان دریافت کالا به واحد فنی اطلاع رسانی شود و کالا با هماهنگی واحد فنی و به آدرس مورد نظر این بخش مسترد شود.
هزینه ارسال و استرداد کالاهایی که اشتباها ارسال شده باشند با شرکت کالارسید می باشد.
در تمامی مواردیکه تشخیص وجود مغایرت در کالا بدون باز کردن بسته بندی اصلی کالا و از طریق کنترل مشخصات روی جعبه اصلی کالا امکانپذیر باشد، باید کالا در همان حالت و بدون استفاده یا باز کردن بسته بندی اصلی مسترد گردد. لذا لازم است خریدار قبل از باز نمودن بسته بندی اصلی کالا نسبت به انطباق مشخصات کالای دریافتی با سفارش ثبت شده در حد اطلاعات مندرج روی بسته بندی اصلی کالا اقدام نموده و در صورت مشاهده مغایرت قبل از باز نمودن بسته بندی کالا نسبت به هماهنگی با شرکت کالارسید جهت استرداد کالا اقدام نماید.
بدیهی است چنانچه کالا مورد استفاده قرار گیرد غیر قابل استرداد است.

مهلت تست هفت روزه:

هفت روز مهلت تست سلامت (سخت افزاری) "شامل کالاهای دارای کارت گارانتی نمیشود". در مورد این کالاها اقدامات مربوطه باید از طریق شرکت گارانتی کننده صورت گرفته و شرکت کالارسید در این روند نقشی ندارد.

روند بررسی فنی کالاهای مسترد شده (فقط در مورد کالاهای دارای مهلت تست کالارسید ):

پس از دریافت کالا، بخش فنی کالای استردادی را با شرایط و ضوابط اعلامی تطبیق داده و چنانچه واجد شرایط عودت تشخیص داده شود و در صورت تایید وجود مشکل و عدم امکان رفع آن، نسبت به تعویض کالا و یا در صورت عدم موجودی نسبت به استرداد وجه اقدام می گردد. بدیهی است در مورد مشکلات سخت افزاری عودت کالا در صورتی است که امکان رفع مشکل وجود نداشته باشد.
در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود مشکل درکالا هزینه های رفت و برگشت کالا بعهده شرکت کالارسید و در صورت عدم تایید بر عهده خریدار محترم خواهد بو.
 ملاک عمل شرکت کالارسید در پذیرش و یا عدم پذیرش مشکلات فنی کالاهایی که دارای مهلت تست شرکت هستند، فقط نظر کارشناسی بخش فنی وبسایت کالارسید می باشد و در صورت تایید بخش فنی مبنی بر وجود نقص یا ایراد فنی در کالا، آن کالا مشمول ضمانت مربوطه خواهد بود و در صورت عدم تایید نقص یا ایراد فنی، کالای مربوطه مجدداً جهت خریدار ارسال خواهد شد. در مورد کالاهای گارانتی دار لطفاً به بند 3-6 مراجعه شود.

چگونگی استرداد کالا توسط خریدار:

در صورت نیاز به استرداد کالا به هر دلیل، خریدار ابتدا مراتب را با بخش فنی وبسایت کالارسید مطرح و پس از اخذ راهنمایی و دریافت تاییدیه استرداد و همچنین پس از تکمیل فرم استرداد کالا در سایت، کالای خریداری شده را همراه با کارتن یا جعبه اصلی و کلیه تجهیزات به همراه فاکتور فروش مربوطه از طریق پست پیشتاز و فقط به آدرس مورد نظر بخش فنی ارسال می دارد. در صورت ارسال ناقص لوازم، تجهیزات و مدارک کالا و بخصوص فاکتور فروش و یا آسیب به کالا و لوازم همراه آن، امکان استرداد کالا وجود نخواهد داشت.
استرداد کالا فقط در صورتی امکان پذیر است که به کالا و تمامی لوازم همراه کالا آسیبی وارد نشده باشد. بعبارت دیگر در صورت بروز اشکالات فنی و ظاهری مانند شکستن، آب خوردگی، خط و خش، ضربه دیدگی، استفاده و بکارگیری غیر معمول از کالا و کلیه مواردیکه در نتیجه استفاده نادرست از کالا توسط خریدار ایجاد شود، امکان استرداد کالا را از بین خواهد برد. همچنین مسوولیت ارسال کالا و رساندن کالا بصورت صحیح و سالم بدست شرکت کالارسید بر عهده مشتری خواهد بود که از هر طریقی که میداند کالا را با شرایط فوق و صحیح و سالم بدست کالارسید برساند. لذا پیشنهاد میشود کالا بیمه گردد.
لازم بذکر است که هر گونه برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری بر روی جعبه اصلی کالا و یا مخدوش کردن آن امکان استرداد کالا را سلب خواهد نمود.
لازم است که کالای مرجوعی به گونه ای بسته بندی ثانویه و ارسال گردد که در طی حمل به کالا و بسته بندی اصلی آن هیچ گونه آسیبی وارد نگردد، جهت اطمینان از این موضوع خریدار میتواند از همان بسته بندی ثانویه کالارسید (در صورت سلامت و امکان) یا بسته بندی مشابه آن استفاده نماید؛ مسئولیت هر گونه آسیب به کالا در فرآیند بازگشت به عهده مشتری می باشد.
تبصره : در صورت کنسلی سفارش توسط خریدار، اگر در روزی که کالا به دست کالارسید می رسد قیمت کالا کاهش یافته باشد، فقط وجه معادل قیمت کاهش یافته منهای هزینه های پست به خریدار مسترد می گردد. (کالاهایی که در مهلت تست به دلیل نقص مرجوع می شوند شامل این تبصر نمی گردند.)
تبصره : قابل ذکر است محصولاتی که با کارت گارانتی رسمی عرضه می‌شود شامل هفت روز مهلت تست و استرداد نمی‌گردد.

ضوابط و شرایط فروش گوشی های موبایل:

لطفا به محض دریافت گوشی موبایل نسبت به حفظ و نگهداری کد فعالسازی و همچنین استفاده فوری از کد مربوطه جهت فعالسازی (انتقال مالکیت) گوشی خریداری شده به نام خود اقدام فرمایید تا از ایجاد مشکلات رجیستری و فعالسازی گوشی خریداری شده جلوگیری شود.
درمورد گوشی های گارانتی دار با توجه به اینکه فرآیند رجیستری و صدور کد فعالسازی توسط شرکت واردکننده یا گارانتی کننده صورت می پذیرد کالارسید هیچ نقشی در این فرایند ندارد و درنتیجه ، رفع مشکلات ناشی از طرح رجیستری و کد فعالسازی مربوطه به عهده شرکت واردکننده یا گارانتی کننده می باشد.
درمورد گوشی های دارای مهلت تست 7 روزه کالارسید، ضروری است فرایند فعالسازی (انتقال مالکیت) گوشی موبایل توسط مشتری و حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا توسط خریدار و با استفاده از کد فعالسازی شش رقمی همراه گوشی صورت پذیرد.طی این دوره 7 روزه رفع هرگونه مشکل رجیستری و کدفعالسازی (فقط درصورت عدم انتقال مالکیت اشتباه ، استفاده ناصحیح از کدفعالسازی توسط مشتری) بر عهده کالارسید می باشد.درصورت استفاده ناصحیح از کدفعالسازی (برای مثال انتقال مالکیت گوشی به شماره اشتباه توسط مشتری یا عدم استفاده از کد فعالسازی) طی این دوره 7 روزه بروز هرگونه مشکل رجیستری یا فعالسازی و انتقال مالکیت بر عهده خریدار خواهد بود.
با توجه به مسائل و قوانین طرح رجیستری و طرح افق در رابطه با انتقال مالکیت و صدور صورتحساب فروش ، خواهشمند است نسبت به ورود صحیح اطلاعات حساب کاربری خود شامل نام, نام خانوادگی و کدملی صحیح, دقت کافی مبذول فرمایید چرا که امکان اصلاح اطلاعات شخص خریدار کالا وجود ندارد و اطلاعات ثبت شده در حساب کاربری به عنوان اطلاعات شخص خریدار نهایی شناخته می گردد.در نتیجه مسئولیت کامل بروز هر گونه مشکل در امور پیگیری سفارش و دریافت بسته ها ، انتقال مالکیت ، صدور صورتحساب فروش و طرح افق ناشی از ورود اطلاعات غیر صحیح توسط مشتری ، بر عهده شخص مشتری خواهد بود و امکان هر گونه پیگیری جهت رفع مشکلات مربوطه برای کالارسید وجود ندارد .در صورت نیاز قبل از ثبت اولین سفارش امکان اصلاح اطلاعات حساب کاربری از طریق تماس با مجموعه کالارسید وجود دارد.